endomondo.pl

Najlepszy blog w sieci

hamulce
Porady

Jaki zestaw naprawczy zacisku hamulcowego?

Dobranie zestawu naprawczego zacisku hamulca na szczęście nie jest trudnym zadaniem! Producenci proponują wiele kompletów, wśród których każdy może znaleźć coś dla siebie, niezależnie od modelu motocykla. Co należy wziąć pod uwagę, by wybrać idealny zestaw naprawczy zacisku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule!

Rodzaje zestawów naprawczych uszczelek zacisku hamulcowego

Najczęściej występują trzy rodzaje zacisku do motocykli – dbają one doskonale o profilaktykę tej części. Pierwszym z nich jest zestaw naprawczy zacisku hamulcowego, który dotyczy gumowych tłoczka, uszczelek do niego i osłon prowadnic. Drugi jest wiązany z jarzmem hamulca, stosowany najczęściej w sytuacji, gdy prowadnice ulegną znacznemu zużyciu lub pojawi się na nich korozja.

Trzecim rodzajem jest zestaw naprawczy zacisku w formie kompletu montażowego klocków hamulcowych. Zaleca się jego używanie podczas każdej wymiany klocków. Warto wiedzieć, że jeden zestaw naprawczy uszczelek zacisku hamulcowego jest dedykowany dla jednego zacisku. Co prawda, naprawę oraz regenerację zacisku możemy zlecić także specjaliście, ale jak wiadomo, będzie to wiązało się z dodatkową opłatą za wykonanie danej usługi. 

Jakie usterki najczęściej występują w zacisku hamulcowym?

Usterki zacisku hamulcowego w znaczny sposób mogą wpływać nie tylko na komfort jazdy, ale też na nasze bezpieczeństwo. Wyjechanie w trasę bez sprawnych hamulców nie jest najlepszym pomysłem – zarówno pod względem bezpieczeństwa nas samych, jak i wszystkich innych użytkowników ruchu drogowego. Zacisk jest elementem układu hamulcowego, który pracuje w naprawdę trudnych warunkach. Są to bardzo wysokie temperatury, duża siła nacisku oraz liczne zanieczyszczenia wpływające na jego zużycie.

W jakiej sytuacji zestaw naprawczy uszczelek zacisku hamulcowego jest szczególnie przydatny? Zdarza się tak, że zacisk ulega stopniowemu zużyciu, dlatego pierwsze objawy nie są zbyt łatwe do wykrycia. Za sprawą zwiększonego tarcia, dostawania się nieczystości czy ingerencji środowiska zewnętrznego może dojść do sytuacji, kiedy płyn hamulcowy nie będzie wystarczający w zapobieganiu uszkodzeniom gumowych elementów uszczelniających. Gumowe pierścienie są odpowiedzialne za zapobieganie wydostawania się płynu w czasie pracy tłoczka.

Jaki zestaw naprawczy zacisku hamulcowego wybrać?

Niejeden użytkownik jednośladów jest przerażony kosztami związanymi z wymianą zacisku. Nic dziwnego – często wiąże się to z wysoką ceną. Bardziej rozsądnym rozwiązaniem z takiej sytuacji wydaje się regeneracja omawianego podzespołu. Gdy chcemy zaoszczędzić, lepiej nie decydować się na tańsze komplety, ponieważ większość elementów w nich zawartych jest wykonana z gumy.

Zwróćmy szczególną uwagę na tłoczek – jeśli ma on powierzchowne oznaki korozji, to nie ma konieczności wymiany, wystarczy go jedynie przeszlifować. Do momentu otrzymania gładkiej powierzchni tłoczka poprawimy sprawność zacisku. Pokryte korozją wpływa na zwiększenie siły tarcia na tą część. W sytuacji, gdy uszkodzenia są głębsze, nie obejdzie się bez dobrego zestawu naprawczego. Duży wybór, możesz znaleźć tu: http://klemax.pl/category/354797/knorr-sb6–sb7.html.

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego – ratunek dla motocykla

Uszkodzenia zacisku hamulcowego wynikają najczęściej z przepracowania tego elementu. Wówczas dochodzi do pęknięcia gumowych osłon. Skutkuje to dostaniem się wody do prowadnic, powstawanie zanieczyszczeń i finalnie pojawieniem się korozji. Przez nią prawidłowa praca tłoków jest niemożliwa. Powstałe w ten sposób opory na prowadnicach wpływają negatywnie na siłę hamowania.

Negatywne skutki jednak mogą być jeszcze poważniejsze. Wśród nich warto wymienić nierównomierne zużycie opon, uszkodzenie łożyska lub zawieszenia. Dzięki zestawowi naprawczemu uszczelek zacisku hamulcowego możemy uchronić się przed znacznie większymi wydatkami na naprawę jednośladu. Bowiem sprawność układu hamulcowego jest podstawą bezpiecznej jazdy i nie należy tego ignorować.