endomondo.pl

Najlepszy blog w sieci

fotografia
Porady

Jak robić zdjęcia produktów? Podstawy fotografii produktowej

Chcąc sprzedać coś w internecie, trzeba umieć pokazać oferowany przez siebie produkt w atrakcyjny sposób, aby zachęcić kupującego. Niektóre serwisy wymagają dodatkowo, aby zdjęcia były robione na białym tle. Nie da się ukryć, że na pierwszy rzut oka fotografia produktowa nie należy do najbardziej fascynujących. Trzeba ukazać przedmiot spójnie i wyraźnie. W rzeczywistości nie jest to jednak takie łatwe, jakby mogło się wydawać. Produkty mają przeróżną strukturę i barwę, jedne będą odbijały światło, inne je pochłaniały. Ubrania łatwo się gniotą i dodatkowo często trudno oddać ich prawdziwy kolor i strukturę materiału. Jak ustawić przedmiot, aby wyglądał korzystnie, jak dopasować oświetlenie, żeby wyciągnąć naturalne kolory na zdjęciu, jak dobrać parametry w aparacie fotograficznym? Tego i więcej o fotografii komercyjnej dowiesz się z poniższego artykułu.

Tło do zdjęć

Niektóre serwisy same narzucają sprzedającym wytyczne dotyczące zdjęć produktów. Najczęściej chodzi o białe, jednolite tło. Nawet jeśli strona internetowa tego nie wymaga, trzeba przyznać, że dobrze ogląda się interesujące nas przedmioty przedstawione w taki sposób. Kolorowe, jaskrawe kolory tła często odciągają uwagę odbiorcy od tego, co najważniejsze, czyli wystawianego przedmiotu. Z kolei fotografowanie produktu na tle domowej scenerii, z widocznym na drugim planie pomieszczeniem i nierzadko innymi przedmiotami w kadrze, jest po prostu nieprofesjonalne i jeszcze gorsze w odbiorze. Jak robić zdjęcia produktów, aby przykuwały uwagę potencjalnego klienta? Czego użyć jako tła? Jako jednolite, białe tło świetnie sprawdzi się papier lub karton. Mają prawie niewidoczną strukturę, nie odbijają światła, są elastyczne, łatwo się formują i zginają, a także można je nabyć za małe pieniądze.

Wiele zdjęć produktów do sklepu internetowego robionych jest z kolei metodą aranżacyjną. Rezygnuje się w niej z jednolitego, białego tła, na rzecz ukazania cech funkcjonalnych produktu w atrakcyjny sposób. Przykładowo, żeby pokazać zestaw noży kuchennych na zdjęciu aranżacyjnym, fotograf może wykorzystać kuchnię jako scenografię oraz produkty spożywcze jako atrybuty. Ma to na celu ukazanie atutów i detali danego produktu w sytuacjach użytkowych, a także naprowadzić kupującego na sposoby zastosowania. Zdjęcia aranżacyjne nie należą jednak do najprostszej techniki fotografii reklamowej i wymagają dużego doświadczenia, dostępu do różnych elementów i dodatków oraz dużej kreatywności i doświadczenia samego fotografa. Najczęściej zdjęcia takie wykonują profesjonaliści oraz portale które zawodowo zajmują się tą dziedziną. Sprawdź jak powstaje fotografia reklamowa w contentcloud.pl.

Profesjonalne zdjęcia produktów

Jeśli interesuje Cię okazjonalna sprzedaż tego, co akurat zalega w szafie, nie musisz aranżować całego studia fotograficznego. Warto jednak znać i stosować kilka prostych wskazówek. Najważniejsze w fotografii produktowej jest oświetlenie. Najlepiej oczywiście by były to profesjonalne lampy studyjne, ale jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z fotografią, na początek wystarczy korzystać z niezawodnego światła naturalnego. Kolejnym istotnym czynnikiem jest aparat fotograficzny. Bez dobrego aparatu nie powstanie dobrej jakości zdjęcie. Na szczęście dla amatorów fotografii, nie posiadających jeszcze swojej lustrzanki, obecne smartfony wyposażone są w coraz lepsze obiektywy oraz szereg funkcji pozwalających na uzyskanie całkiem dobrych efektów. 

Jak robić zdjęcia produktów telefonem?

Przede wszystkim podstawy nie różnią się wcale od robienia zdjęć aparatem fotograficznym. Tutaj również najważniejsze będzie oświetlenie, odpowiedni dobór tła i aranżacja przedmiotu. Wybierz godzinę w ciągu dnia, kiedy masz dostęp do dużej ilości naturalnego światła słonecznego. Jeśli Twój telefon ma taką możliwość, możesz ustawić tryb manualny fotografowania i sam dobrać parametry ekspozycji. Na początek możesz jednak zdać się na automatykę aparatu wbudowanego w telefon, która w najnowszych modelach działa zwykle bez zastrzeżeń. Ostatnim etapem jest użycie aplikacji do obróbki zdjęć. Takie fotografie często są bardzo dobrej jakości i nie odstają od tych robionych profesjonalnym sprzętem. Na potrzeby domowego studia, często jest to wystarczające. Jeśli jednak zależy Ci na profesjonalnej fotografii reklamowej, zgłoś się do jednej z firm oferujących takie usługi.